KUTAK ZA RODITELJE I UČENIKE
"Učenje bez razmišljanja je prazno,
razmišljanje bez učenja je opasno."
Lao Tse
POTVRDE ZA UČENIKE - UPUTE
Potvrde za učenike mogu se preuzeti i iz eDnevnika (u izborniku s desne strane ekrana izaberete ISPIS POTVRDA i odaberete u klizajućem izborniku svrhu potvrde)
OBRAZAC ZA ISPIS UCENIKA SA IZBORNE NASTAVE.docx
PRIJAVNICA I ZAPISNIK ZA POPRAVNI ISPIT 2017.pdf
PRIJAVNICA I ZAPISNIK ZA RAZREDNI I PREDMETNI ISPIT.pdf
Zahtjev za priznavanje razdoblja obrazovanja zapocetnog u inozemstvu u svrhu nastavka osnovnoskolskog obrazovanja u RH.docx
Obrazac za ispis ucenika iz programa produzenog boravka.docx
UPISNICA U OS PRECKO.doc
ISPISNICA IZ OSNOVNE SKOLE PRECKO.docx
VIJECE RODITELJA 2024 25.xlsx
Croatia osiguranje obrazac prijava stete-nesretni slucaj ucenika24.pdf
POLICA CROATIA OSIGURANJA 2024 25.pdf
RASPORED IZVANNASTAVNIH AKTIVNOSTI.pdf
RASPORED INFORMACIJA.pdf
RASPORED DOPUNSKE NASTAVE.pdf
Program javnih potreba u osnovnoškolskom odgoju i obrazovanju Grada Zagreba za 2024. godinu (Službeni Glasnik Grada Zagreba broj 44 od 29. prosinca 2023.)
Plan: 14.260.500,00 eura
Produženi boravak je neobvezan oblik odgojno-obrazovnog rada namijenjen učenicima razredne nastave koji se provodi nakon redovite nastave. Program predstavlja jedan od modela kojim se kvalitetno i sustavno osigurava provedba dodatnih odgojno-obrazovnih aktivnosti od strane kvalificiranih učitelja, te pridonosi osiguravanju jednakih pedagoških, odgojnih, obrazovnih i socioekonomskih uvjeta za svu djecu. Grad Zagreb financira troškove plaća djelatnika i druge povezane troškove produženog boravka.
U suradnji sa stručnim suradnicima škole i učiteljima učenika uključenih u produženi boravak, škola izrađuje Godišnji izvedbeni kurikulum produženoga boravka koji je sastavni dio školskoga kurikuluma i kojim se okvirno utvrđuje vrijeme za dežurstvo, učenje, ponavljanje i uvježbavanje sadržaja iz redovite nastave i izradu domaćih zadaća, prehranu, aktivnosti za provođenje organiziranoga vremena, za odmor učenika i ostale aktivnosti tijekom školske godine. Ovaj neobvezni oblik rada učiteljima omogućuje promociju vlastite kreativnosti u odabiru sredstava za rad, nastavnih metoda i oblika rada, sa svrhom postizanja maksimalnog razvoja svih učenikovih potencijala.
Osnovne škole organiziraju produženi boravak za potrebe svojih učenika od 1. do 4. razreda.
Osnovne škole, na osnovi iskazanih potreba i interesa roditelja, dostavljaju Gradskom uredu za obrazovanje, sport i mlade, na kraju svake školske godine, prijedlog ustroja odgojno-obrazovnih skupina produženog boravka za iduću školsku godinu vodeći pritom računa o prostornim, kadrovskim i drugim organizacijskim uvjetima. Škole definiraju prijedlog ustroja na temelju iskazanog interesa roditelja.
O ustroju programa produženog boravka odlučuje Gradski ured za obrazovanje, sport i mlade na osnovi obrazloženog prijedloga svake škole.
Odgojno-obrazovna skupina produženog boravka u pravilu se ustrojava od učenika istog razreda (redovita odgojno-obrazovna skupina) ili od učenika iz više razreda (kombinirana odgojno-obrazovna skupina).
Sukladno osiguranim sredstvima u Proračunu Grada Zagreba za 2024. te sredstvima koja uplaćuju roditelji učenika uključenih u program produženog boravka, osiguravaju se materijalni uvjeti za plaće, naknade i troškove prijevoza učitelja koji realiziraju program produženog boravka, a isti se usklađuje sa svim promjenama osnovice i koeficijenata po važećem Temeljnom kolektivnom ugovoru za službenike i namještenike u javnim službama po važećoj Uredbi Vlade Republike Hrvatske o nazivima radnih mjesta i koeficijentima složenosti poslova u javnim službama.
Organizacija produženog boravka u školskoj godini 2023./2024.
BROJ OSNOVNIH ŠKOLA |
BROJ UČENIKA |
BROJ SKUPINA (UJEDNO BROJ UČITELJA) |
Osnivač Grad Zagreb: 111 KOJIMA JE OSNIVAČ GRAD ZAGREB |
16.127 |
748 |
Privatne vjerske: 4 |
||
Osnivač Zagrebačka županija: 1 |
U školskoj godini 2023./2024. program je povećan za 896 učenika i za 43 odgojno-obrazovne skupine u odnosu na školsku godinu 2022./2023., odnosno povećan je za 44 osnovne škole, 11.654 učenika i 569 odgojno-obrazovnih skupina u odnosu na školsku godinu 1996./1997. kada je Grad Zagreb preuzeo financiranje ovog programa od Ministarstva znanosti i obrazovanja.
Također, Grad Zagreb već osmu godinu zaredom sufinancira rad dvaju učitelja u dvije odgojno-obrazovne skupine za 50 učenika koji imaju prebivalište u Gradu Zagrebu, a pohađaju Osnovnu školu Velika Mlaka kojoj je osnivač Zagrebačka županija. Sredstva za sufinanciranje ove aktivnosti osigurana su unutar Glave 00901. u iznosu od 40.500,00 eura.
Sukladno odredbama Državnog pedagoškog standarda osnovnoškolskog sustava odgoja i obrazovanja nastava za učenike u odgojno-obrazovnim skupinama produženog boravka organizira se u prijepodnevnim satima, a ostale aktivnosti nakon završetka redovite nastave.
Dnevno trajanje produženog boravka je od 12 do 17 sati, a škole ga usklađuju s potrebama zaposlenih roditelja te svojim organizacijskim, kadrovskim i prostornim uvjetima.
Učitelj u produženom boravku zadužen je s 25 sunčanih sati neposrednog odgojno-obrazovnog rada tjedno, u skladu s propisima, te ostvaruje puno radno vrijeme od 40 sati tjedno kojima se zadužuje sukladno odredbama Pravilnika o organizaciji i provedbi produženoga boravka u osnovnoj školi (Narodne novine 62/19) i propisima kojima se definiraju tjedne radne obveze učitelja u osnovnoj školi.
PRIORITET PRI UKLJUČIVANJU U PRODUŽENI BORAVAK IMAJU DJECA: |
- čija su oba roditelja zaposlena ili zaposlenog samohranog roditelja, a koriste pravo na novčanu pomoć u sustavu socijalne skrbi |
- invalida Domovinskog rata, ako je drugi roditelj zaposlen |
- bez roditelja ili zanemarenog roditeljskog staranja |
- koja žive u teškim zdravstvenim i socijalnim uvjetima |
- koja primaju dječji doplatak |
Dokumente s dokazima o ispunjavanju navedenih uvjeta roditelji, odnosno staratelji učenika, dostavljaju školi. Ako se za uključivanje u produženi boravak prijavi veći broj učenika, a škola zbog ograničenih prostornih, kadrovskih i drugih organizacijskih uvjeta ne može povećati broj odgojno-obrazovnih skupina, prioritet pri uključivanju u produženi boravak škola utvrđuje na osnovi navedenih kriterija.
Za 2023./2024. planira se jedinstven mjesečni iznos sudjelovanja roditelja učenika u cijeni programa produženog boravka:
- za učenike I., II. i III. razreda |
26,54 eura |
- za učenike IV. razreda |
46,45 eura |
Iznos sudjelovanja roditelja u cijeni programa plaća se za 10 mjeseci (rujan - lipanj), neovisno o tome je li učenik tijekom pojedinog mjeseca sve dane sudjelovao u programu ili zbog bolesti, trajanja zimskog ili proljetnog odmora učenika ili drugih razloga nije sudjelovao u istom te se može umanjiti samo ako roditelji ostvaruju olakšice u plaćanju utvrđene ovim programom. Iznos prehrane se za vrijeme odsutnosti učenika umanjuje na temelju evidencije škole o broju konzumiranih obroka.
OLAKŠICE U PLAĆANJU IMAJU RODITELJI UČENIKA S PREBIVALIŠTEM NA PODRUČJU GRADA ZAGREBA ZA: |
- dijete osobe s invaliditetom (100 % i 90 %) - oslobađa se obveze sudjelovanja u cijeni programa |
- dijete osobe s invaliditetom (od 80 % do 60 %) - plaća 50 % od iznosa sudjelovanja u cijeni programa |
- dijete osobe s invaliditetom (50 % i manje) - plaća 75 % od iznosa sudjelovanja u cijeni programa |
- treće i svako daljnje dijete iste obitelji u programu produženog boravka - oslobađa se obveze sudjelovanja u cijeni programa |
- drugo dijete iste obitelji u programu produženog boravka - plaća 75 % od iznosa sudjelovanja u cijeni programa |
- dijete samohranog roditelja - plaća 75 % od iznosa sudjelovanja u cijeni programa |
- dijete ili njegova obitelj koja se koristi pravom na zajamčenu minimalnu naknadu u sustavu socijalne skrbi - oslobađa se obveze sudjelovanja u cijeni programa |
Gradski ured za obrazovanje, sport i mlade utvrđuje pravo na oslobađanje, odnosno smanjivanje obveze sudjelovanja roditelja u cijeni programa za posebne slučajeve izvan utvrđenog sustava olakšica, a na osnovi obrazloženog zahtjeva škole te u suradnji s nadležnim podružnicama Hrvatskog zavoda za socijalni rad, zdravstvenim i drugim nadležnim ustanovama. |
Osnovne škole će utvrditi pravo na olakšice u plaćanju na temelju sljedećih dokaza:
1. o prebivalištu djeteta: uvjerenje MUP-a o prebivalištu djeteta ili pisana privola roditelja da osnovna škola, preko nadležnog gradskog ureda, provjeri podatak o prebivalištu djeteta u evidenciji prebivališta i boravišta građana |
2. o samohranosti roditelja: rodni list djeteta, smrtni list za preminulog roditelja/staratelja ili potvrda o nestanku drugog roditelja/staratelja ili rješenje nadležne podružnice Hrvatskog zavoda za socijalni rad o privremenom uzdržavanju djeteta |
3. o statusu osobe s invaliditetom i postotku invalidnosti: rješenje o statusu invalida Domovinskog rata s podatkom o postotku invalidnosti, odnosno rješenje o statusu osobe s invaliditetom i postotku invalidnosti |
4. o pravu na zajamčenu minimalnu naknadu: rješenje nadležne podružnice Hrvatskog zavoda za socijalni rad o pravu na zajamčenu minimalnu naknadu |
Ako roditelj/staratelj učenika ostvaruje olakšicu po više osnova, primjenjuje se jedna olakšica koja je za roditelja najpovoljnija. Iznos sudjelovanja roditelja/staratelja učenika u cijeni programa produženog boravka utvrđuju osnovne škole na temelju dostavljene dokumentacije, a prije potpisivanja ugovora što ga osnovna škola sklapa s roditeljem/starateljem učenika za svaku školsku godinu.
Sredstva za opremanje produženog boravka raspoređuju se na osnovi iskazanih potreba škola u okviru sredstava osiguranih u Proračunu Grada Zagreba za 2024. godinu.
Pokazatelji realizacije iskazani su u Obrazloženju Proračuna Grada Zagreba za 2024. i projekcijama za 2025. i 2026. godinu.
4. SUFINANCIRANJE PREHRANE
Plan: 3.262.500,00 eura
Sve osnovne škole dužne su osigurati prehranu učenika. Grad Zagreb sufinancira troškove povezane s pružanjem prehrane kroz aktivnosti i financiranje navedeno u ovome programu uključujući, između ostaloga, energente, prijevoz, opremu, inventar, kapitalna ulaganja, namirnice, građevinske radove, sufinanciranje obveza vezanih uz radna mjesta sukladno Zakonu o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi i drugim općim aktima i drugo.
Osim sufinanciranja ostalih troškova prehrane, utvrđuje se cijena pojedinačnih obroka i to na način da cijena mliječnog obroka iznosi 0,89 eura, ručka 1,59 eura, a užine 0,44 eura, što predstavlja dio ekonomskih troškova pružanja prehrane.
Vlada Republike Hrvatske donijela je dana 27. srpnja 2023. Odluku o kriterijima i načinu financiranja, odnosno sufinanciranja prehrane za učenike osnovnih škola za školsku godinu 2023./2024. (Narodne novine 87/23, u daljnjem tekstu: Odluka). Slijedom navedene odluke, Ministarstvo znanosti i obrazovanja u školskoj godini 2023./2024. podmirivat će troškove financiranja, odnosno sufinanciranja prehrane za svakog učenika osnovne škole uključenog u školsku prehranu u iznosu od 1,33 eura po danu kada je na nastavi. Iznimno od toga, učenik koji u školskoj godini 2023./2024. redovito pohađa osnovnu školu koja je uključena u Eksperimentalni program "Osnovna škola kao cjelodnevna škola - Uravnotežen, pravedan, učinkovit i održiv sustav odgoja i obrazovanja" u školskoj godini 2023./2024. ostvaruje pravo financiranja, odnosno sufinanciranja prehrane u iznosu od 2,00 eura za dane kada je na nastavi.
A - Pravo na besplatni mliječni obrok, ručak i užinu ostvaruju:
- učenici korisnici zajamčene minimalne naknade ili obitelji učenika koje ostvaruju navedeno pravo |
- učenici čiji su roditelji nezaposleni i redovno su prijavljeni Zavodu za zapošljavanje ili posljednja dva mjeseca nisu primili plaću (odnosi se na oba roditelja, odnosno samohranog roditelja) |
- djeca invalidi III. i IV. kategorije |
- djeca invalida Domovinskog rata |
- djeca osoba s invaliditetom (100 % i 90 %) |
Učenici koji primaju dječji doplatak ostvaruju pravo na subvencioniranu cijenu mliječnog obroka, ručka i užine na način prikazan u tablici uz uvjet da su uključeni u produženi boravak.
Ako učenici koji primaju dječji doplatak nisu uključeni u produženi boravak, onda ostvaruju pravo na subvencioniranu cijenu mliječnog obroka na temelju rješenja, uvjerenja ili potvrde HZMO-a o pravu na dječji doplatak na način prikazan u tablici:
B - SUFINANCIRANJE OBROKA ZA UČENIKE KOJI PRIMAJU DJEČJI DOPLATAK - eura |
||||||
KATEGORIJA KORISNIKA koji ostvaruju dječji doplatak po Zakonu o doplatku za djecu (Narodne novine 94/01, 138/06, 107/07, 37/08, 61/11, 112/12 i 82/15) |
MLIJEČNI OBROK |
RUČAK (uz uvjet uključenja u produženi boravak) |
UŽINA (uz uvjet uključenja u produženi boravak) |
|||
po članku 17. stavku 1., članku 21. stavku 1. i članku 21. stavku 2. (osnovica članak 17. stavak 1.) i članku 22. Zakona o doplatku za djecu |
POPUST |
CIJENA (kn) |
POPUST |
CIJENA (kn) |
POPUST |
CIJENA (kn) |
86 % |
0,12 |
85,56 % |
0,23 |
20 % |
0,35 |
|
po članku 17. stavku 2. i članku 21. stavku 1. i članku 21. stavku 2. (osnovica članak 17. stavak 2.) Zakona o doplatku za djecu |
65 % |
0,31 |
63,89 % |
0,57 |
||
po članku 17. stavku 3. i članku 21. stavku 1. i članku 21. stavku 2. (osnovica članak 17. stavak 3.) Zakona o doplatku za djecu |
50 % |
0,45 |
50 % |
0,80 |
Učenici koji primaju dječji doplatak, a nisu uključeni u program produženog boravka, mogu ostvariti pravo i na subvencioniranu cijenu ručka od 1,15 eura i užine po cijeni od 0,35 eura samo ako to škola može organizirati.
Utvrđena cijena obroka za ostale učenike:
C - UTVRĐENA CIJENA OBROKA ZA OSTALE UČENIKE IZVAN A) ILI B) KRITERIJA |
|||||
MLIJEČNI OBROK |
RUČAK (uz uvjet uključenja u produženi boravak) |
UŽINA (uz uvjet uključenja u produženi boravak) |
|||
POPUST |
CIJENA (€) |
POPUST |
CIJENA (€) |
POPUST |
CIJENA (€) |
30 % |
0,62 |
27,78 % |
1,15 |
20 % |
0,35 |
Za učenike u produženom boravku škola je dužna organizirati mogućnost konzumacije svih triju obroka: mliječnog obroka, ručka i užine. Učenici koji ostvaruju pravo na besplatne obroke, a nisu uključeni u produženi boravak, mogu konzumirati besplatni ručak i užinu samo ako to škola može organizirati. Za ostale učenike škola može organizirati konzumaciju ručka po cijeni od 1,59 eura i užine po cijeni od 0,44 eura ako zadovoljava sve prostorne i materijalne uvjete, ima adekvatnu kuhinjsku opremu i opremu za serviranje hrane te ako ima dovoljan broj zaposlenika.
Grad Zagreb subvencionira cijelu ili dio utvrđene cijene obroka kako je navedeno pod A, B i C ove točke.
Uz to, slijedom Odluke Vlade Republike Hrvatske, Ministarstvo znanosti i obrazovanja u školskoj godini 2023./2024. podmirivat će troškove financiranja, odnosno sufinanciranja prehrane za svakog učenika osnovne škole uključenog u školsku prehranu u iznosu od 1,33 eura po danu kada je na nastavi, osim za učenike koji u školskoj godini 2023./2024. redovito pohađaju osnovnu školu koja je uključena u Eksperimentalni program "Osnovna škola kao cjelodnevna škola - Uravnotežen, pravedan, učinkovit i održiv sustav odgoja i obrazovanja" u školskoj godini 2023./2024. i time ostvaruju pravo financiranja, odnosno sufinanciranja prehrane u iznosu od 2,00 eura za dane kada su na nastavi. Za učenike uključene u projekt cjelodnevne škole primjenjuju se subvencije i cijene obroka koje vrijede za učenike uključene u program produženog boravka.
Iznosi potpore Ministarstva koristit će se za podmirivanje troškova prehrane u Gradu Zagrebu na sljedeći način:
Ako je utvrđena cijena jednoga ili više dnevnih obroka, koje učenik konzumira u školi, jednaka ili manja od iznosa potpore Ministarstva znanosti i obrazovanja, roditelji učenika u cijelosti su oslobođeni obveze plaćanja prehrane.
Ako je utvrđena cijena jednoga ili više dnevnih obroka, koje učenik konzumira u školi, veća od iznosa potpore Ministarstva znanosti i obrazovanja, roditelji učenika plaćaju razliku između potpore Ministarstva i ukupne cijene subvencionirane prehrane na koji ostvaruju pravo sukladno olakšicama navedenim u točkama b) i c). Preostalu razliku do utvrđene cijene obroka subvencionira Grad Zagreb.
Ako je utvrđena cijena obroka veća od iznosa potpore Ministarstva znanosti i obrazovanja, a učenik ne ostvaruje pravo na olakšice, roditelji učenika plaćaju razliku između iznosa potpore Ministarstva znanosti i obrazovanja i utvrđene cijene obroka koji učenik konzumira.
Za učenike koji sukladno kriterijima iz točke a) ostvaruju pravo na besplatne obroke, razliku između potpore kojom Ministarstvo znanosti i obrazovanja financira/sufinancira prehranu učenika i ukupne cijene dnevnih obroka u cijelosti pokriva Grad Zagreb.
Učenici ostvaruju pravo na besplatnu ili subvencioniranu prehranu od datuma kad je osnovna škola zaprimila dokumentaciju, a ne od datuma na rješenju, uvjerenju ili potvrdi o pravu na dječji doplatak, odnosno rješenju ili uvjerenju o pravu korištenja socijalne pomoći ili drugim uvjerenjima.
Roditelj učenika koji nije oslobođen obveze plaćanja prehrane troškove prehrane podmiruje mjesečno, na temelju evidencije o broju konzumiranih obroka i uplatnica koje izdaju škole.
Gradski ured za obrazovanje, sport i mlade utvrđuje pravo na oslobađanje, odnosno smanjivanje obveze sudjelovanja roditelja u cijeni prehrane za posebne slučajeve izvan utvrđenog sustava olakšica, a na osnovi obrazloženog zahtjeva škole u suradnji s centrima za socijalnu skrb, zdravstvenim i drugim nadležnim ustanovama. Škola je obvezna u svim slučajevima primjenjivati kriterije i mjerila zadana ovim programom.
Gradski ured za obrazovanje, sport i mlade doznačavat će Osnovnoj školi Velika Mlaka razliku sredstava od iznosa potpore Ministarstva znanosti i obrazovanja do utvrđene cijene prehrane za učenike koji imaju prebivalište u Gradu Zagrebu, a uključeni su u program produženog boravka u Osnovnoj školi Velika Mlaka. Sredstva će se doznačavati mjesečno na temelju obrazloženog zahtjeva Škole.
Prehrana učenika mora, u najvećoj mjeri, biti organizirana u skladu s Normativima za prehranu učenika u osnovnoj školi (Narodne novine 146/12) i Nacionalnim smjernicama za prehranu učenika u osnovnim školama (Ministarstvo zdravlja, 2013.). Sredstva koja škole uprihode za prehranu učenika, bez obzira na izvor, mogu se koristiti isključivo za podmirenje troškova pružanja prehrane.
Grad Zagreb usvojio je objedinjene jelovnike uravnotežene prehrane koje škole postupno uvode uz potporu nadležnog ureda.
Gradski ured za obrazovanje, sport i mlade dostavit će školama upute o načinu pravdanja namjenskog utroška doznačenih sredstava.
Krovna mapa za ovu stranicu nije postavljena, pa nema dokumenata za prikaz.