preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:
PROJEKTI

Školski kurikulum

 

Godišnji plan i program

Kućni red škole

Pisane provjere

 

 

        Povijest


 


Željko Mak, profesor povijesti i geografije 

5.a, 5.b, 5.c, 6.b, 6.c, 7.a, 7.b, 8.a, 8.b, 8.c

Ivana Muić, profesorica hrvatskog jezika i povijesti

6.a, 5.d, 6.d, 7.c, 8.d

 

ŠTO JE POVIJEST I ZAŠTO JE UČIMO?

Povijest je znanost koja proučava, istražuje i objašnjava prošlost čovjeka od najstarijih vremena do danas. Ona je jednako zainteresirana za život prvih ljudi, kao i za život ljudi našega doba. Ukratko rečeno, povijest proučava način života ljudi, važne događaje i ljudska postignuća. Ispituje veze među događajima i na toj osnovi daje odgovore na pitanja zašto su se zbili. Pojava pisma omogućila je ljudima da zabilježe događaje svojega vremena. Opisivanjem prošlosti bave se povjesničari. Prvi povjesničar, kojeg nazivamo i ocem povijesti, bio je Grk Herodot.

Povjesničari koji istražuju i objašnjavaju prošlost svih naroda proučavaju OPĆU POVIJEST. Oni povjesničari koji istražuju i objašnjavaju prošlost samo jednoga naroda proučavaju NACIONALNU POVIJEST. Ovisno o tome što proučava, povijest može biti politička, kulturna, gospodarska itd.

POVIJEST JE „UČITELJICA ŽIVOTA“ koja nam omogućava da spoznajući tuđe pogreške sami ne griješimo. Ona nam je putokaz u životu, ukazuje nam da učimo na iskustvima iz prošlosti te da prihvaćamo i koristimo samo ono dobro i korisno.

UČENJE POVIJESTI POMAŽE NAM DA LAKŠE RAZUMIJEMO DOGAĐAJE SADAŠNJOSTI.

 

 

POVIJEST KAO ZNANOST I ŠKOLSKI PREDMET

Povijest je znanost koja istražuje razvoj ljudskog društva (kako su ljudi živjeli, čime su se hranili, kako su izgradili prve kuće i gradove, kako su utemeljili države, zašto su ratovali, u što su vjerovali itd.). U tom istraživanju pomažu joj druge znanosti (npr. arheologija, geografija...)

Da bi opisala neki povijesni događaj, ona mora temeljito PROVJERITI ISTINITOST IZVORA. Na temelju te provjere donosi zaključke.

Povijest učimo da bismo objektivno, cjelovito i istinito tumačili povijesne događaje, razvili kritičko mišljenje i naučili razlikovati bitno od nebitnoga. Učeći povijest razvijamo domoljublje i snošljivost među narodima.

To je putovanje kroz prošlost tijekom kojeg otkrivamo kako se život čovjeka mijenjao sve dok nije postao onakav kakvoga poznajemo danas. Time lakše razumijevamo događaje iz sadašnjsti.

 

Zanimljive igrice:

Zaigraj ovu zanimljivu igricu i prepoznaj mnoge poznate povijesne pojmove
(samo uz prethodnu dozvolu roditelja)

 

 

Korisni linkovi:

Kako poučavati holokaust u školama

Holokaust i terenska nastava

 

Želim znati više...



preskoči na navigaciju