Imam stav
Autor: Ljiljana Samardžić, 2. 10. 2009.
o našem novom projektu Imam stav
EU-Dap – European Drug Addiction Prevention Trail - “Unplugged”
Sveučilište u Zagrebu Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet
Imam stav
program prevencije korištenja duhana, alkohola i drugih sredstava ovisnosti
Sljedeće dvije godine, u sklopu europskog projekta i Hrvatska je dobila priliku adaptirati i implementirati program Imam stav (Unplugged) u 13 osnovnih škola na području Zagreba i okolice. U projekt su uključene još četiri europske zemlje, a vodi ga Mentor Foundation International. Program će se implementirati u suradnji s Agencijom za odgoj i obrazovanje te uz podršku Vladinog Ureda za droge.
Program Imam stav nastao je inicijativom European Union Drug Abuse Prevention (EU-Dap) i provodi se već 5 godina u 7 europskih zemalja - Austrija, Belgija, Njemačka, Grčka, Italija, Španjolska i Švedska. Znanstvena evaluacija učinkovitosti programa pokazala je kako je program učinkovit u (1) odgodi prvog uzimanja sredstava ovisnosti (pušenje, alkohol, druge droge) te (2) smanjenju korištenja alkohola, duhana i kanabisa, kod mladih uključenih u program.
Program je baziran na učenju životnih vještina i konceptu socijalnih utjecaja te time (1) promiče pozitivno i zdravo ponašanje te (2) utječe na prevenciju korištenja sredstava ovisnosti (pušenje, korištenje alkohola i drugih sredstava ovisnosti).
U program su uključene sljedeće škole:
Ø OŠ A.G.Matoša, Zagreb
Ø OŠ Trnsko, Zagreb
Ø OŠ Prečko, Zagreb
Ø OŠ Žitnjak, Zagreb
Ø OŠ Luka, Sesvete
Ø OŠ Stenjevec, Zagreb
Ø OŠ A. Cesarca, Zagreb
Ø OŠ Sesvetska sela, Sesvete
Ø OŠ Velika Mlaka, Velika Mlaka
Ø OŠ Rudeš, Zagreb
Ø OŠ N. Hribara, Velika gorica
Ø OŠ dr. V. Žganca, Zagreb
Ø OŠ Vukovina, Vukovina
S učenicima 6-tih razreda se, kroz 12 radionica, radi na informiranju i normativnim uvjerenjima te razvijanju intrapersonalnih i interpersonalnih vještina. Radionice provode učitelji koji imaju nastavu u šestim razredima uz podršku socijalnih pedagoga – stručnih suradnika u školi.
S roditeljima se u tri dvosatna susreta obrađuju sljedeće teme: (1) „Bolje razumjeti adolescenta“, (2) „Odgajati adolescenta znači rasti zajedno“, (3) „Dobar odnos s djetetom–postavljanje pravila i granica“. Sastanke s roditeljima vode socijalni pedagozi iz škole uz prisutnost učitelja.
Program će se provoditi uz superviziju tima s Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta.