2022-11-09 13:49:42

Comenius

COMENIUS PROJEKT- Tradicijske dječje igre i plesovi Hrvatske i Mađarske

U Comenius projektu- Tradicijske dječje igre i plesovi Hrvatske i Mađarske, koji je pod pokroviteljstvom Agencije za mobilnost i programe EU, sudjelovali su učenici i učitelji Osnovne škole Prečko (Zagreb, Hrvatska), Weöres Sándor Általános Iskola (Tököl, Mađarska) te svi članovi obrazovnih zajednica u kojoj djeluju obje škole (roditelji, tijela lokalne vlasti).

 

Nositeljice projekta bile su učiteljice: Nina Knežević i Ivana Muić, a projekt je koordinirala ravnateljica OŠ Prečko Jadranka Oštarčević.

 

Nositeljice projekta bile su učiteljice: Nina Knežević i Ivana Muić, a projekt je koordinirala ravnateljica OŠ Prečko Jadranka Oštarčević.

U realizaciji projekta, uz navedene voditeljice projekta i svesrdnu pomoć kolektiva,  kroz organizaciju i radionice, sudjelovali su učitelji: Rajka Ramić, Zinka Brekalo, Anka Vukša, Jadranka Ninić- Horvatić, Mandica Pezelj, Željko Kipson, Željko Mak, Danijel Muić, Petra Španović, Stela Sučić, Davorin Novosel i Perica Bartulović.

Tijekom projekta učenici i učitelji obiju škola timski su planirali, provodili projektne aktivnosti i vrednovali postignuto. Projekt je započeo 25. kolovoza 2013., dolaskom mađarskih učenika i učitelja u Zagreb od 1.do 10. travnja 2014., a zatim je provedena mobilnost hrvatskih učenika i učitelja u Tὃkὃlu, od 9. do 18. travnja 2015

Tijekom mobilnosti učenici domaćini i gosti bili su integrirani u posebni razredni odjel, zajedno su sudjelovali na nastavi hrvatskoga/mađarskoga jezika, povijesti, geografije, likovne kulture, glazbene kulture, tjelesno-zdravstvene kulture, sudjelovali su u kreativnim radionicama, boravili na izvanučioničkoj nastavi.

      Učenici i učitelji obiju škola upoznali su nematerijalnu tradicijsku kulturu zemlje domaćina,  tradicijske dječje igre i plesove Hrvatske i Mađarske, zajednički ih pripremali i izvodili na završnim svečanostima u Hrvatskoj…

U Mađarskoj

Završne svečanosti 2014. (domaćina iz Hrvatske)  i 2015. (domaćina iz Mađarske) bile su prilika za prikaz svih postignutih rezultata desetodnevnog rada: u plesnim i likovnim radionicama, radionici hrvatskog i mađarskog jezika, radionici sviranja na izrađenim tradicijskim instrumentima, radionici tradicijskog pjevanja, višesatnog pripremanja za završni nastup. Djeca su naučila odjenuti narodnu nošnju, napraviti tradicijsku frizuru, a uz svladane zakonitosti scene uspješnim su nastupom nadahnuto predstavili tradicijske običaje zemlje domaćina.

U pripremi koncerta sudjelovao je velik dio kolektiva i nenastavnog osoblja. Njihova pomoć i podrška bili su veliki „vjetar u leđa“.

Završnim svečanostima u obje države prisustvovali su i predstavnici lokalnih zajednica.

Tijekom trajanja projekta učenici i učitelji međusobno su komunicirali razmjenom filmova kojima su predstavili školu domaćina, putem e-mailova, video konferencija, snimkama zajedničkih aktivnosti.

Sve aktivnosti projekta predstavljene su učenicima i djelatnicima Škole, Vijeću roditelja i predstavnicima lokalne zajednice. Učitelji obiju škola razmjenjivali su iskustva, metode rada i primjere dobre prakse u svrhu unapređivanja odgojno-obrazovnog procesa, ali i u svrhu napretka u korištenju informacijsko-komunikacijskih tehnologija.


Osnovna škola Prečko Zagreb