Matematika
Učitelji Odjeli
Dijana Kovač 5.a, 5.b, 5.c, 6.a
Željka Merc Filipaj 6.b, 6.c, 8.a, 8.b
Daliborka Pavić 7.b, 7.c
Ivana Mrvičić Domdjoni 7.a, 6.d/7.d, 5.d/8.c
MATEMATIKA I CRTANI FILM
Neki čovjek došao je do obale rijeke noseći košaru zelja i vodeći vuka i kozu
Dok je on prisutan, vuk neće pojesti kozu ni koza zelje. Preko rijeke čovjek može prijeći bilo sam, bilo da ponese ili samo vuka, ili samo kozu ili samo zelje. Može li on – prelazeći rijeku više puta- prenijeti na drugu obalu vuka, kozu i zelje, a da koza ne pojede zelje ni vuk kozu?
Prije ili kasnije svatko od nas se susreo sa nekom od verzija ovog zadatka pa pretpostavljamo da znate rješenje.
Ako želite znati na koji način su se autori crtanog filma Simpson poigrali ovim zadatkom, pogledajte video Math in the Simpsons: the river crossing puzzle cube na internet stranici
https://www.youtube.com/watch?v=lX4T7KxmAwU
Math-Aids.com
Internet stranica Math-Aids. Com namjenjena je učiteljima matematike. Sadrži zabavne i poučne radne materijale.
Koordinatni sustav u ravnini
Gauss
Autor: Martina Dumbović, 12. 10. 2017.
Veliki matematičar Gauss (1777-1855) je kao učenik mnogo puta svojim umom zadivio svoje učitelje. Jednom je učitelj rekao Gaussu: „Postavit ću ti dva pitanja. Ako na prvo točno odgovoriš, na drugo ne moraš odgovarati. Reci koliko iglica ima božična jelka?“ Gauss brzo odgovori: „67 543.“ Učitelj upita: „Kako si tako brzo izračunao?“ Gauss odgovori: „To je drugo pitanje učitelju.“ Nije sramota ne znati, sramota je ništa ne htjeti učiti. Latinska poslovica Slika 1 - Lea Ivić